Po dveh letih in pol smo v aprilu 2019 zaključili z revizijo na elektromotornih potniških garniturah Siemes Desiro lastnika SŽ – Potniški promet. Prva EMG je v delavnico Centra Ljubljana na veliko revizijo vstopila 13. 9. 2016, vsega skupaj smo opravili 30 velikih revizij, 10 na dvočlenskih garniturah in 20 na tročlenskih.
Velika revizija obsega dela po opisu del za veliko revizijo oziroma, glede na srednjo revizijo, večji obseg popravila na pretvornikih pomožnih naprav, pretvornikih vleke, podvozju, zavori, notranji opremi, kar je pa zagotovo opazno – polepitev koša EMG z antigrafitno folijo. To je zagotovo najbolj opazna rešitev, ki prispeva k celostni podobi vlakov, samo lepljenje je tudi hitrejše in nesporno ekološko primerneje kot barvanje. Poleg rednih del smo obnovili izolacijo vlečnega motorja, kjer ni bila obnovljena, zamenjali smo netesna stekla, na eno garnituro smo vgradili prototipne izvlečene stopnice, ki so v fazi testiranja.
Izvlečna stopnica omogoča lažji izstop in vstop potnikom na postajah, na katerih je odmik perona od vlaka prevelik, kar otežuje vstop oziroma izstop. Stopnica se avtomatično pomakne ven s pritiskom na tipko oziroma gumb za odpiranje vrat. Pred izdelavo idejne zasnove smo skrbno proučili standarde, ki so potrebni za optimalno izvedbo izdelka in preverili možnosti dobave potrebnih komponent za izdelavo in vgradnjo izvlečnih stopnic na železniška vozila. Stopnice so izdelali v Centru Divača, kjer so jih tudi uspešno testirali na testni mizi. Pred vgradnjo je bilo potrebno izdelati tehnologijo predelave vozila, ki vključuje mehansko obdelavo, varjenje, montažo in preizkušanje.
V zimi 2017/2018 smo končno našli rešitev tudi za težavo z visokonapetostnim prebojem vlečnih motorjev zaradi snega. V preteklosti je zaradi prisotnosti predvsem suhega snega prihajalo do velikega števila prebojev vlečnih motorjev, v snežni zimi preko 50 % motorjev. Na deset vlečnih motorjev smo namestili pokrove s filtri. Tudi v zimi 2019 na njih ni prišlo do prebojev. Naprej smo namestili filtre, odporne na vlago, ki so se prehitro zabasali. Tako smo prekinili s preizkušanjem, dokler nismo zamenjali filtrov. Sedaj uporabljamo dve vrsti filtrov, in sicer letne in zimske. Seveda je bilo potrebno testiranje nadaljevati še v poletje. Trenutno so pokrovi vgrajeni na 34 vlečnih motorjev oziroma na 28 %, kar je že primerno število za vrednotenje rezultatov v pravi zimi. Kaže, da smo na pravi poti, zagotovo pa ne na napačni. Precej verjetno je, da bomo opremili oz. predelali vse EMG. Rešitev je plod razvoja SŽ – VIT, tudi izdelava je v celoti v SŽ – VIT.
Trenutno poteka projekt vgradnje Wi-Fi-ja in GSM-R-a na vseh EMG.